Dlaczego dieta bezglutenowa?
2015-04-12, by Wojciech Jusiel

Dlaczego moim podopiecznym zalecam dietę bezglutenową?
Gluten jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych składników pożywienia ostatnich lat. Dlaczego wywołuje tyle kontrowersji?

Gluten to roślinne białko złożone z gliadyny i gluteiny, występujące w ziarnach niektórych zbóż, takich jak pszenica, żyto czy jęczmień. Białka te występują nie tylko w samym ziarnie, ale również w produktach z nich otrzymywanych (kasza, mąka, płatki, otręby, makarony, pieczywo).  To właśnie dzięki glutenowi pieczywo, które tak lubimy i które w jest podstawą naszej diety od stuleci,  jest elastyczne oraz posiada chrupiąca skórkę i miękki środek. Zapytacie na pewno, jak to możliwe, że gluten, obecny w produktach spożywanych przez naszą cywilizację od wieków, nagle stał się tak groźny? Odpowiedź wydaje się prosta i oczywista. Czytaj dalej.



Czas napięcia mięśniowego a cel treningowy

2015-02-24, by Wojciech Jusiel


Kiedy zaczynamy ćwiczyć na siłowni, każdy z nas ma kreślony cel. Może to być jest zwiększenie siły, rozwój masy mięśniowej, zwiększenia prędkości czy siły albo redukcja tkanki tłuszczowej. Każdy z tych celów wymaga nieco innego podejścia a przecież ćwiczenia, jakie będą wykonywać osoby chcące osiągnąć dany efekt będą takie same. W czym zatem tkwi różnica?... Czytaj więcej









Co Twój przysiad mówi o Tobie
2015-02-17, by Wojciech Jusiel

 

Każdy, kto trenuje z wolnymi ciężarami wie, co znaczy przysiad ATG. Ass to Grass czyli tyłek do ziemi. Schodzenie w przysiadzie jak najniżej jest kluczowe, żeby zaangażować mięśnie pośladkowe i wypracować dobrze wyglądające pośladki (to głównie cel kobiet ćwiczących z wolnymi ciężarami) czy osiągnąć większą siłę. Prawidłowa technika... Czytaj więcej






Tempo a efektywne spalanie tkanki tłuszczowej

2015-02-12, by Wojciech Jusiel

Ostatnio pojawił się u mnie artykuł na temat tempa, jednego z najważniejszych parametrów treningu siłowego.

Dziś będzie o tempie w trochę innym kontekście, mianowicie, jak wprowadzenie tempa do planu treningowego może wpłynąć na spalenie tkanki tłuszczowej.

Temat ciekawy nie tylko z punktu widzenia osób, które chcą stracić na wadze ale także dla osób na przykład przygotowujących się do różnego rodzaju zawodów sylwetkowych. Czytaj więcej






Wprowadzenie do parametrów 
treningu siłowego – tempo 
2015-02-05, by Wojciech Jusiel

Dziś na tapecie tempo - pierwszy i najważniejszy z parametrów treningowych.

Jest  to chyba jeden z najczęściej pomijanych przez trenujących parametr treningu siłowego.  Jest ściśle związany z innym parametrem, jakim jest czas napięcia mięśniowego.

Dlaczego ten parametr jest najważniejszy? Ponieważ sprowadza się do podstaw... Czytaj więcej






Regeneracja

2015-01-05, by Wojciech Jusiel

Niezależnie od tego, jaki jest cel treningowy – czy jest to redukcja, hipertrofia lub siła – jednym z najważniejszych elementów umożliwiających jego osiągnięcie jest właściwa regeneracja.

Następstwem niemal każdego treningu jest zmęczenie organizmu. Podczas wysiłku fizycznego w mięśniach powstają mikrourazy, często błędnie nazywane „zakwasami” ... Czytaj więcej



 



Coś o motywacji

2015-01-01, by Wojciech Jusiel

 

Nowy Rok to chyba jedyny dzień w roku, kiedy zaczyna się najwięcej planów na przyszłość. Pożegnanie starego Roku sprzyja podsumowaniom minionego roku, naszych osiągnięć, sukcesów ale też naszych niepowodzeń. Ile razy zaczynaliście nowy plan treningowy, nową dietę czy po prostu postanawialiście być bardziej aktywni fizycznie? Czytaj więcej






  

Po co komu rozgrzewka?
2014-12-29, by Wojciech Jusiel

    W dzisiejszym artykule poruszymy drugi, najczęściej pomijany element treningu. Nie jest to domena tylko treningu siłowego, ale praktycznie każdej formy aktywności fizycznej.    Zdarza się, że na trening czy inne zajęcia (np. fitness) wpadacie „na ostatnią chwilę”, w wielu przypadkach nie jest to celowe i wynika z różnych sytuacji losowych. Niestety w przeważającej części przypadków jest to spowodowane lekceważącym podejściem do początkowego etapu każdej aktywności fizycznej... Czytaj więcej









 

"Kobiety nie powinny podnościć ciężarów"...

2014-12-12, by Wojciech Jusiel

Największa bzdura jaką słyszałem.

Przychodzi do mnie wiele kobiet, których celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Po pierwszej rozmowie, kiedy mówię jak będą wyglądać treningi i jakie ćwiczenia będziemy wykonywać, w 90% przypadków słyszę „ale ja nie chce wyglądać jak Pudzian, tylko chcę schudnąć!” albo „nie chcę mieć większych mięśni, chcę szczuplej wyglądać”...
Czytaj więcej






"Zawijanie tyłka”, czyli tzw. buttwink
 2014-12-18, by Wojciech Jusiel

 

 

 Dla niewtajemniczonych, "buttwink" to, co prawda nienaukowe, ale powszechnie akceptowane określenie na tyłopochylenie miednicy zachodzące podczas przysiadu (tzw. zaokrąglenie pleców podczas przysiadu.) Gdy kręgosłup nie jest w pozycji neutralnej, działa na niego dodatkowe obciążenie, co może prowadzić do różnego rodzaju dyskopatii... Czytaj więcej


  
Mobilność i rozciąganie

 2014-12-14, by Wojciech Jusiel 

W dzisiejszym artykule chciałbym poruszyć kwestię, która przez wiele trenujących osób jest zaniedbywana i uważana za niepotrzebną stratę czasu, czyli rozciągnie i ćwiczenia poprawiające mobilność... Czytaj więcej